Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…
Το βιβλίο αντικατέστησε τη Γραμματική του Μανώλη Τριανταφυλλίδη, που διδασκόταν στα σχολεία για τρεις δεκαετίες. Προκηρύχθηκε το 2003, η συγγραφή του ανατέθηκε το 2005 στους Ειρήνη Φιλιππάκη-Warburton, Μιχάλη Γιωργιαφέντη, Γεώργιο Κότζογλου, Μαργαρίτα Λουκά, το ολοκληρωμένο έργο εγκρίθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο το 2008, εκδόθηκε το Νοέμβριο του 2011 και ήδη χρησιμοποιείται.
Κατ’ αρχήν, παραθέτουμε την εισήγηση της κας Φιλιππάκη που βρήκαμε ΕΔΩ:
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
Ενότητα 1
… to xeri mu ponai – to xeri ponai muΣχόλιο: Μάλλον η Γραμματική αυτή γράφτηκε για εκμάθηση των Ελληνικών ως δεύτερη γλώσσα, από αλλοδαπούς. Δεν εξηγείται αλλιώς!
Ενότητα 2
<Άνθρωπος αγράμματος, ξύλο απελέκητο>Σχόλιο: Η κα Φιλιππάκη προσπαθεί να μας πείσει “λαϊκίζοντας” (μας την έμαθαν τη λέξη, ας τους την πετάξουμε κι εμείς μια φορά!), χρησιμοποιώντας δηλαδή λαϊκές παροιμίες, άστοχα βέβαια.
… λανθασμένη αντίληψη ότι η γραμματική στηρίζεται αποκλειστικά στον γραπτό λόγο
Μια ακόμη σημαντική συνέπεια της έμφασης που δίνεται στον γραπτό λόγο, ήταν η ιδέα ότι αφού τα στοιχεία και οι κανόνες της γραπτής γλώσσας θεωρούνταν τα πιο σωστά, έπρεπε να πάρουμε από αυτά τους κανόνες της γραμματικής και με τους κανόνες αυτούς ως πυξίδα, να διορθώσουμε και την προφορική γλώσσα
Κα Φιλιππάκη, λαμβάνοντας υπ΄όψη ότι τα παιδιά έχουν ΗΔΗ μάθει να μιλούν τη γλώσσα, αλλά πηγαίνουν στο σχολείο για να μάθουν ΚΑΙ να τη γράφουν σωστά, αλλά ΚΑΙ να τη χρησιμοποιούν σωστά για να εκφραστούν, θα επιμείνουμε: Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ! Αυτό μας έλειπε να στέλνουμε τα παιδιά μας στο σχολείο για να μάθουν slang !!!
Ε, δε θα μας τρελλάνετε κιόλας!
Ενότητα 3
Η εγγονή μου <Mama, where is daddy?>Σχόλιο ή μάλλον Συμπέρασμα: Η οικογένεια της κας Φιλιππάκη μιλάει τα Αγγλικά ως πρώτη γλώσσα και χρησιμοποιεία παράδειγμα στη γλώσσα αυτή, η οποία δεν στηρίζεται σε καμία λογική.
Η κόρη μου <He went to Miami>
Η διδασκαλία της γραμματικής στο σχολείο δεν εξυπηρετεί κανένα σκοπόΣχόλιο: Λάθος, κυρία Φιλιππάκη! Εμείς οι γονείς ακριβώς γι αυτό το σκοπό τα στέλνουμε τα παιδιά μας στο σχολείο. Για να μάθουν και Γραμματική.
Φάσκει και αντιφάσκει η κυρία Φιλιππάκη σε όλη την εισήγησή της για το αν πρέπει τα παιδιά μας να μορφωθούν. Και δεν μας πείθει με αυτά τα τεχνάσματα!
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ: Είναι προφανές ότι προωθείται η Φωνητική Γραμματική και δεν θα σταθούμε άλλο σ’ αυτό το κείμενο που απεγνωσμένα αποπειράται να αιτιολογήσει την αλλοίωση της ελληνικής γλώσσας και των μυαλών των παιδιών μας.
Δεν χρειάζεται να σχολιάσουμε περαιτέρω, ούτε να παραθέσουμε κομμάτια από την εισήγηση της κυρίας. Οποιοσδήποτε κάνει τον κόπο να τη διαβάσει, θα καταλάβει τους σκοπούς των ανθρώπων που αποφασίζουν το μέλλον μας. Και δεν εννοούμε την κα Φιλιππάκη!
Και προχωράμε παρακάτω εκθέτοντας τα γεγονότα:
Η κα Χρυσού Μαρία, δασκάλα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ραφήνας, με άρθρο της στην ιστοσελίδα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Αλέξανδρος Δελμούζος», επισήμανε ορισμένα σημεία του βιβλίου, τα οποία φαίνεται να αλλοιώνουν την Ελληνική Γραμματική και ειδικά την αλφάβητο.Ας δούμε τα σημεία αυτά (σελίδες 34-40 του βιβλίου), όπως τα επισημαίνει η κα Χρυσού στο άρθρο της που το βρήκαμε ΕΔΩ :
ΣΧΟΛΙΑ: Άρα, τα παιδιά μας, μετά από 4 χρόνια στις 4 πρώτες τάξεις του Δημοτικού, καλούνται να μάθουν τους “φθόγγους” εντελώς διαφορετικά, π.χ. ότι τα φωνήεντα (και όχι οι φθόγγοι) είναι 5, ότι τα σύμφωνα χωρίζονται σε κάποιες πρωτοεμφανιζόμενες, πρωτάκουστες και ΑΝΗΚΟΥΣΤΕΣ “κατηγορίες”, σε τριβόμενα, ραχιαία, κλειστά, φατνιακά κλπ και θα πρέπει να μάθουν να τα γράφουν με ΛΑΤΙΝΙΚΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ!
Ο Σύλλογος κατόπιν αυτού διαχώρησε τη θέση του με ανακοίνωση στην ίδια ιστοσελίδα ΕΔΩ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ο Σύλλογος δεν προβληματίζεται, η άποψη της κας Χρυσού δεν τον εκφράζει και δεν διατίθεται να προβεί σε καμία ενέργεια για την απόσυρση του βιβλίου.Τα σχόλια κάτω από την ανακοίνωση του Συλλόγου αμέτρητα. Μάλιστα, ανάμεσα στους διαμαρτυρόμενους Έλληνες, βλέπουμε μακροσκελή σχόλια υπέρμαχων του βιβλίου, αυτοαποκαλούμενων “μορφωμένων” και “εκπαιδευτικών” που προσπαθούν να πείσουν ότι όσοι διαμαρτύρονται, είτε είναι αμόρφωτοι, είτε είναι συνωμοσιολόγοι. Το βασικό επιχείρημα που χρησιμοποιούν είναι ότι το βιβλίο απλά διδάσκει τους φθόγγους με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο ώστε καθιστά εύκολη και διασκεδαστική την εκμάθησή της Γραμματικής.
Αν αυτοί οι υποστηρικτές του βιβλίου, που προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, είναι όντως εκπαιδευτικοί, τότε θα πρέπει να ανησυχούμε διπλά, γιατί αναλαμβάνουν τη μόρφωση των παιδιών μας!
Αμέσως μετά είδαμε το παρακάτω Δελτίο Τύπου, το οποίο μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας ΕΔΩ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ στο Δελτίο Τύπου:
1. Παράγραφος 2
… τα φωνήεντα, δηλαδή οι φωνηεντικοί φθόγγοι, είναι πέντε (5) (a, e, i, o, u)Σχόλιο: Δεν έχουν ΚΑΜΙΑ θέση οι λατινικοί χαρακτήρες σε βιβλίο Γραμματικής της Ελληνικής Γλώσσας
2. Παράγραφος 3
Σε πολύ παλαιότερες –προεπιστημονικές– σχολικές γραμματικέςΣχόλιο: Δηλαδή οτιδήποτε προγενέστερο του εν λόγω συγγράματος απαξιώνεται ως μη επιστημονικό, η Γραμματική καθιερώνεται ως επιστήμη μόλις το 2011 χάριν σ’ αυτούς τους “λαμπρούς” συγγραφείς αυτού του εκτρώματος!!!!! Ευχαριστούμε, Κύριοι, να είστε καλά! (Σαρκασμός, για να μη παρεξηγηθούμε)
Και αφού το κύμα διαμαρτυρίας στράφηκε και εναντίον του, ο Σύλλογος αναρτεί νέα ανακοίνωση ΕΔΩ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ο Σύλλογος δηλώνει εμμέσως πλην σαφώς ότι δεν τον εκφράζουν οι “προσωπικές απόψεις” και ότι δεν αντιτίθεται ούτε σκοπεύει να αντιτεθεί στο βιβλίοΕπειδή όμως έχει συμβεί πολλές φορές στο παρελθόν να εστιάζουμε μόνο σε ένα σημείο, με αποτέλεσμα να μας αποσπά την πλήρη προσοχή και να παραβλέπουμε κάποιο άλλο πολύ σοβαρότερο, διενεργήσαμε έρευνα που μας οδήγησε στον εντοπισμό κι άλλων σημείων του επίμαχου βιβλίου, που δεν θα πρέπει να περάσουν απαρατήρητα:
- Στη σελίδα 34, παρ. 2, βλέπουμε την προπάθεια να επικρατήσει ένα “Διεθνές Φωνητικό Αλφάβητο”, σύμφωνα με τους “επιστήμονες” της Παγκοσμιοποίησης
- Στη σελίδα 75, το κείμενο μιλάει για διακοπή ρεύματος και επισημαίνει ότι πρέπει να κάνουμε υπομονή:
- Στη σελίδα 76, βλέπουμε την προπαγάνδα ή μάλλον την πλύση εγκεφάλου που επιχειρείται και δεν χρειάζεται να επισημάνουμε σε ποια σημεία. Ο αναγνώστης καταλαβαίνει και μόνος του:
- Στη σελίδα 86, εντελώς τυχαία, πάλι ασχολούμαστε με διακοπή, νερού αυτή τη φορά, με ένα διάλογο για τον οποίο πολλά μπορεί να συμπεράνει κανείς για το τι ακριβώς προσπαθεί να αποτυπώσει: Ότι η διακοπή είναι απαραίτητη και κακώς ο καταναλωτής διαμαρτύρεται ή ότι οι υπάλληλοι της εταιρίας ίδρευσης είναι αγενείς;
- Στη σελίδα 87 βλέπουμε καθαρά μια διαφήμιση/προώθηση φορητών υπολογιστών! “Χάσιμο χρόνου” το γράψιμο!!
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
Πολλά από τα κείμενα και τις προτάσεις του βιβλίου επιχειρούν να αποτυπώσουν στα παιδικά μυαλά την εικόνα μιας ιδανικής κυβέρνησης που ενδιαφέρεται και κάνει τα αδύνατα δυνατά για να επιλύσει προβλήματα.
Επίσης βλέπουμε να αναφέρεται πολύ συχνά και με έκδηλο θαυμασμό η λέξη “επιστήμονας”! Επιστήμονας! Κάτι το οποίο τα παιδιά μας αποκλείεται να γίνουν, αν ανεχτούμε αυτές τις “απαραίτητες μεταβολές” στην εκπαίδευσή τους!
ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΜΕ:
Στην κα Χρυσού αποδόθηκε ο χαρακτηρισμός της “συνωμοσιολόγου” και της “δολοπλόκου”. Πράγματι, δεν πρέπει να στηριζόμαστε σε ισχυρισμούς, αλλά να ερευνούμε και να διαπιστώνουμε μόνοι μας αν πρόκειται για “θεωρίες” συνωμοσίας ή για πραγματική συνωμοσία.Αφού λοιπόν μελετήσαμε το βιβλίο, για να βγάλουμε τα δικά μας συμπεράσματα, οφείλουμε ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στην κα Χρυσού, η οποία μας ξύπνησε ώστε να ασχοληθούμε και να εναντιωθούμε στη ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ κατά του Ελληνισμού και δηλώνουμε ότι:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου